Vackraste bäret?

Idag passade jag på att efter jobbet ge mig ut och plocka de vackra bären björnbär. Jag brukar tycka att det är svårt att hitta björnbär och blev därför jublande glad när jag under en av veckans powerwalks upptäkte mängder och åter mängder med björnbär. Stora, svarta och glänsande vackra. Orutinerat nog hade jag då inget med mig att plocka i utan fick idag ta samma runnda ut i skogen för att norpa de vackra bären innan någon annan hann före mig.
 
Och håller ni inte med - Björnbär är otroligt vackra, stora och mörkt blåsvartskimrande? Egentligen är de ju inte bär utan stenfrukter, men det spelar ingen större roll. Vackra är de och nytta, glöm inte hur nyttiga de är!
 
En stor del av bären har jag redan fryst in, en del kommer att bli till mumsig björnbärs marmelad och några har jag sparat till något spännande jag har velat göra ett bra tag - skall bara bli klar med denna detoxen först.
 
Har dessutom redan samlat en stor hög recept som skall testas. Att detoxa måste vara den största inspirationskällan någonsinn=)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0