En ny följeslagare!

Jag har inte berättat eller skrivit särskillt mycket om redskap i köket - anldnignen är att min lilla elvisp, inköpt för ynka 299 kr på coop forum har varit min så gott som enda följeslagare de senaste 6 åren...
 
Och det har fungerat utmärkt, visst jag har svurit eller eller två gånger när jag nästan brännt den lilla motorn när jag med hjälp av degkrokarna till den försökt knåda matbröd eller bulldegar (mer bullar än matbröd har det nog blivit...). Jag har gnällt högljudt när jag nästan blir lam i armen efter att ha vispat en marängsmet i närmare 15 minuter för att den skall vispas kall.. De är framförallt dessa stunder jag har drömt om min egna köksmaskin.
 
Jag har sett min vänner, köpa än den ena än den andra vackra köksmaskinen i diverse underbara fina färger.
Och nu är det min tur, den är här - min alldeles egna Kitchen aid. - i min drömfärg - Almond creme!
 
Så jag hälsar min nya följeslagare välkommen medans jag funderar febrilt på vad jag skall inviga maskinen med!
(och min lilla elvisp får vila lite - för den är allt rätt bra och förtjänar lite vila in emellan varven, men så fort jag skall vispa grädden, elller röra ihop något litet får den komma fram igen.)
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Christin

Hurra för köksassistent!
Hurra för snygga ben som speglas!

Svar: Haha - oj, mina ben kom visst med - en liten miss kanske =) Men hurra för köksassisteneten - den har redan bakat underbart gott focaccia bröd till mig!!!
Anna Nordgren

2012-07-05 @ 21:13:24
URL: http://berndtssonlundstrom.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0