Fruktglass

 
 Idag fyller sambon år och det skall såklart firas ordentligt. Veckan som gått har jag tillbringat den största delen av min ledig tid i köket med förberedelser och ikväll har vi, precis som föregående år stor skaldjursfest för vänner i en liten sjöbod. Imorgon kommer familj och släkt och firar.
Nu är vi snart i hamn med alla förberedelser och kan börja festa och fira!
 
Medans jag väntar på det sista i köket att bli klart, tar jag tar en välförtjänt paus i solen med en fruktglass.
 
Har sett dessa glassar i diverse bloggar och gillar idéen att det är bara frukt. För på sommarna blir man lätt sugen på glass och vill man då var alite nyttigare är detta ett perfekt alternativ!
 
Jag har mixat 2/3 jordgubbar med 1/3 mango, fyllt formarna och stoppat i frysen.
 
100% frukt 100% gott!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0