Kycklingcanneloni

Canneloni har jag visat ett par gånger, både med päron och chevre och med kantareller. Sen har jag visat vilka underbara smakkombinationer det blir med fäsk pasta och kyckling både genom lassange på kyckling och öppen lassange.

Efter att tillbringat knappa timmen i bilen hem från jobbet med att fundera på middagsmaten bestämde jag mig för att kombinera just cannleonin med smakerna i de två olika kyckling lassangerna och det blev en succe! 


Kyckling canneloni
4 pers

3 kycklingfiléer
8 färska pastaark
1 påse babyspenat
1/4 rödlök
200 g champinjoner
2 dl creme frasiche
1,5 dl grädde
1 dl riven ost
salt och peppar
1/4 burk strimlad, rostad paprika i olja

Strimla kycklingfiléerna och stek dem lätt , tag av och lägg och sidan. Skär champinjoneran i klyftor och strimla rödlöken, bryn tillsammans och smaka av med salt och peppar. Skölj babyspenaten och torka.
Lägg upp lassandeplattorna och lägg en rad med babyspenat på mitten, lägg bitar av kyckling ovanpå och sist lite champinjoner och lök. Rummaihop och lägg i en lätt smörad ungsfast form. Upprepa tills du har 8 rullar.
Om ni har problem med att färska lasangeplattor lätt spricker när ni skall använda dem eller rulla dem så spola dem i varmvatten en stund innan så fungerar det finfint!

Strö över den rivna osten. Blanda grädden med cremefraishen och häll ovanpå cannelonisarna. Lägg på lite strimlad rostad paprika.

Låt stå i 200 gader varm ugn ca 10 -15 minuter.

Servera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0