Vad hände?

För många år sedan bloggade jag anonymt på en annan bloggportal. (och nej ingen länk kommer dit då det som står där är väldigt privat) Jag slutade sedan hastigt och lustigt under 2009 då jag beslutade mig för att starta ett nytt kapitel i mitt liv. Efter några år saknade jag bloggandet men ville inte vara anonym längre, ville inte vara så utelämnade som den gamla bloggen varit och jag startade denna bakblogg för att spegla en annan sida av mig.  En bak/mat blogg skiljer sig ganska så mycket mot att vara personlig, skriva om singelliv, shopping, jobb och nöjen.

Idag hittade jag min gamla blogg och kunde inte sluta läsa den (egoistiskt? – Ja!) Jag fascinerades av det liv jag levde då – och ja, ganska mycket har allt ändrat sig sen dess.  Vilka roliga situationer jag hamnade i, vilka människor jag mötte, vilka planer jag hade. Nu, dryga tre år senare har mycket hänt, mycket är helt annorlunda och jag älskar det liv jag lever nu, men det gör inte att jag är mindre glad över att ha levt de liv jag tidigare levde. Jag är glad för alla mina erfarenheter – både de bra och de sämre.

Men vad jag främst insåg när jag läste min gamla blogg var att jag saknar att skriva. Inte bara skriva om recept utan att verkligen skriva om händelser.

Så nu är min fråga, kan man kombinera det utan att det blir för rörigt? Kan jag ha kvar denna blogg och bredda den eller skall jag stänga ner och starta något nytt?

För jag saknar att skriva om vardagsbetraktelser om händelser som lockar till skratt, om saker som gör mig bitter (där kommer den svåra avvägningen, att skriva om bitterhet kan såra andra människor) om det som gör mig glad varje dag och det som får mig att vilja utvecklas… Allt i en salig röra.

För jag gör faktiskt mer än bara lagar mat & bakar... =) 

Just nu målar jag om ett skåp/byrå jag har inbillat mig skall blir perfekt i mitt hobbyrum. Det är alltså mitt nöje denna fredag kväll. I sällskap av ett glas med något gott i och en väldigt nyfiken kattunge står jag med penslarna i högan sky och känner mig sådär inspirernade konstnärlig i väntan på att sambon skall sluta jobbet och komma hem med en massa härligt nykokta räkor (eller ja, vem vet exakt hur nykota de dära "köpe" räkorna egentligen är?)

Den största risken är just nu att innehållet i dricksglaset gör att jag snart har målat om kattungen istället för skåpet.

 Nyfiknaste katten på landet - låt mig presentera Cosmos!


Kommentarer
Postat av: Linn

Jag tycker definitivt att det går att kombinera. Alltid roligt att se mer av personen bakom. Bloggens styrka är ju bland annat möjligheten att vara personlig.

2012-10-13 @ 21:09:47
URL: http://lyckoland.blogg.se/
Postat av: Kikan

Klart att det går att kombinera. Kör på det! Men du måste fortsätta att skriva om mat och recept. För var skall jag annars hitta min inspiration till veckomatsedeln? Idag blir det kasslergratäng, by the way :)

Kram Erika

Svar: Tack!! Åh vad kul att du testar min recept! Kram
Anna Nordgren

2012-10-15 @ 10:39:50
URL: http://hemmahoskikan.se
Postat av: Sara

Tycker jag absolut!

2012-10-15 @ 15:52:02
URL: http://pysselstrulan.blogspot.se/
Postat av: Johanna

Klart du kan kombinera! Du bestämmer över din blogg! + att det är kul för oss som följer bloggen att höra om ditt liv. Också. :-)

Kram

2012-10-16 @ 22:39:09
Postat av: Lina

Blanda på du! Jag fortsätter läsa :)

2012-10-18 @ 22:15:51
URL: http://lyckolina.blogg.se
Postat av: Anonym

Tycker du ska visa mer bilder och inredningstips från ditt hus. Och sen mat!

Svar: Kul att du är intresserad av det, skall fundera på att plocka in mer inredning och hus bilder. =)
Anna Nordgren

2012-10-24 @ 20:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0