En nyårs meny eller flera

Fixar för fullt i köket på desserten till nyårsafton, den har nämligen falit på min lott att laga. Huvudrätten lagar vi tillsammans på kvällen och förrätten står värdparet för. Nyårsafton kommer att firas med ett gäng glada vänner, 8 stycken blir vi totalt och jag känner på mig att det kommer att bli en underbart lyckad afton. Med skumpa goda tillugg och en helt magnifik middag! Då vi blev lite fler än från början planerat blev det inte hummer till förrätt som tänkt (3 humrar är lite för lite till 8 perosner) så därför unnande vi oss det igår som ´fredagslyx dagen innan nyår - jag och min kärlek.

Vår fulla meny väntar jag lite med att presentera men för er som sitter och i panik letar efter olika rätter och recept, har jag här satt samman lite olika menyer av det som lagats här tidigare.

Den lyxiga
Förätt: Gratinerad hummer
Huvudrätt: Lamm och chevre gratinerade mandelpotatis och jordärtskockor
Dessert: Chokladkräm med chili och hallon


Den snabba
Förätt: Chevre och päron toast
Huvudrätt: Ädelostkyckling med rosepeppar
Dessert: Passinonsfruktsmousse


Den retrofyllda
Förätt: Sparris och parmensanchips
Huvudrätt: Plankstek
Dessert: Chokladkräm med rostade nötter


Gott Nytt År på er alla!!!

Kommentarer
Postat av: Ann-Christin

Gott Nytt År vackraste!!! Vi ses nästa år :*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0